Masz biznes? Przekonaj się, że warto prowadzić profil firmowy Google Plus

Masz biznes? Przekonaj się, że warto prowadzić profil firmowy Google Plus

Google Plus to bardzo dynamicznie rozwijająca się platforma społecznościowa. Mimo, że cieszy się mniejszą popularnością niż chociażby Facebook, posiada wiele niezaprzeczalnych zalet. Odpowiednio uzupełniony profil firmowy google plus poprawi wizerunek i wywinduje Twoją firmę w wyszukiwarce.

Sam proces rejestracji jest niezwykle prosty. Napisano już kilka tutoriali jak zrobić to krok po kroku. Wszystko sprowadza się uzupełnienia danych firmy, wskazania jej dokładnej lokalizacji czy np. godzin otwarcia. Trzeba mieć świadomość, że im więcej dokładnych informacji podamy, tym lepiej „karmimy algorytm wyszukiwarki”. Rejestracja profilu firmowego wiąże się również z fizyczną weryfikacją. Do wyboru mamy rozmowę telefoniczną przedstawicielem serwisu lub pocztówkę, która jest wysyłana pod wskazany adres.

Skupmy się jednak na tym, dlaczego warto mieć profil w Google+ i jakie korzyści wynikają systematycznej aktywności w tym serwisie.

Pokaż się w otoczeniu

Ten fragment szczególnie powinien zainteresować osoby prowadzące lokalny biznes, w określonej siedzibie. Na myśli mam tutaj restauracje, salony, sklepy, miejsca usługowe itp. Zweryfikowane dane o firmie umożliwiają wyświetlanie się jej w Google Maps. W ten sposób ułatwisz klientom dotarcie do ciebie i wzbudzisz ich większe zaufanie. Klienci korzystający z Map będą mogli przeczytać opinie na temat twojej działalności i zdobyć dane kontaktowe, czy godziny otwarcia.

Warta uwagi jest również oferowana trójwymiarowa platforma StreetView. Google dla firm umożliwia przygotowanie specjalnego zestawu zdjęć Twojego lokalu i przedstawienia go w sieci jako „wirtualny spacer”. Wszyscy kupujemy oczami. Pokazując unikalność twoich pomieszczeń i produktów, masz szansę przyciągnąć do siebie większe grono interesantów.

Profil firmowy Google Plus a pozycjonowanie

Podstawową zaletą istnienia w kręgach Google+ jest wpływ zamieszczonych informacji na pozycję w wynikach wyszukiwania. Nikomu nie trzeba tłumaczyć jak wielu klientów trafia do nas bezpośrednio z wyszukiwarki. To co trzeba wiedzieć w tej kwestii, to fakt, że strony internetowe poparte zweryfikowanym profilem są traktowane priorytetowo. Oznacza to, że strona poparta solidnym profilem G+ zawsze pokaże się wyżej w wynikach wyszukiwania niż strona z identyczną treścią bez profilu. Aktualna polityka pozycjonowania wydaję się być rozsądna – promujmy przede wszystkim sprawdzone i w pewnym sensie zaufane działalności.

Kręgi odbiorców

Coraz częściej mówi się, że klient podejmuje decyzję o zakupie jeszcze przed przyjściem do sklepu. Nawet nie posiadając firmowej strony internetowej, możesz zebrać grono zainteresowanych tym czym się zajmujesz. Serwis Google+ zachęca do aktywnego prowadzenia aktualności. Będzie to wymagało od Ciebie niewielkiego nakładu pracy. Wystarczy, że raz na kilka dni wrzucisz interesujące zdjęcie i krótki podpis na temat nowej promocji czy realizacji. Opublikowane wpisy w profilu Google+ pojawią się również w wynikach wyszukiwania Google.

Istnieje wiele osądów skuteczności promowania w G+ ale czy są one uzasadnione? Nawet jeżeli rynek social marketingu jest opanowany przez inne serwisy, nie sposób nie dostrzec plusów widoczności w Google.

Newsletter

Maksymalnie raz w miesiącu dostaniesz powiadomienie o nowych wpisach.
Zapisz się do newslettera — ja nie śmiecę.

Ta strona wykorzystuje pliki cookies wyłącznie w celach statystycznych.